سبز-سفید-قرمز

سبز-سفید-قرمز
این وبلاگ قصد دارد در رابطه با همه زمینه ها فعال باشد 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سبز-سفید-قرمز-ا یران و آدرس sabz-sefid-ghermez.LoxBlog. ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت دوستان و دشمنان !

امروز مطلبی را در روزنامه ها خواندم که باعث شد پس از مدتها سکوتم را بشکنم (به خاطر درسهای دانشگاه) !!!!

آن مطلب این بود

فتواي مراجع براي جايگزيني حكم سنگسار
جمعي از مراجع عظام تقليد، در پاسخ به اين استفتا كه «آيا در شرايط كنوني مي‌توان حكمي جايگزين براي مجازات سنگسار درنظر گرفت؟»، پاسخ دادند. اين در حالي است كه پيش از اين موسي قرباني، عضو كميسيون حقوقي مجلس با اعلام حذف مجازات سنگسار از قانون جديد مجازات اسلامي گفته بود كه بر اساس قانون جديد در اين‌ موضوع بايد طبق ماده 223 به فتاواي مشهور فقها و نظرات ولي فقيه رجوع شود.

ايسنا در اين باره پرسيد؛ با عنايت به اين‌كه در حال حاضر اجراي مجازات سنگسار از سوي دشمنان اسلام و قرآن دستاويزي جهت وهن احكام شرعي قرار گرفته، خواهشمند است نظر خود را درخصوص اجراي مجازات رجم در شرايط كنوني بيان فرموده و با توجه به اين‌كه اين حد مبناي ظاهري در قرآن ندارد، آيا به نظر حضرتعالي اين مجازات جزو حدود لايتغير الي‌الابد تلقي مي‌شود يا احتمالا مي‌توان به اقتضاي زمان و مكان جايگزيني براي آن قرار داد؟

 

آيت‌الله نوري همداني در اين باره گفت: در فرض سوال، همان‌طور كه قبلا هم جواب داده‌ايم حكم الهي تغييرپذير نيست ولي كيفيت اجراي آن بستگي به نظر حاكم شرع دارد.

 

آيت‌الله مكارم‌شيرازي نيز توضيح داد:ما قبلا نيز گفته‌ايم كه در شرايط فعلي مي‌توان جايگزين كرد.

آيت‌الله جعفر سبحاني نيز در همين باره تاكيد كرد: اثبات زناي محصنه شرايطي دارد كه غالبا امكان‌پذير نيست، يعني 4 نفر با چشم خود ببينند كه مرد بيگانه با زن با هم جمع شده‌اند. همچنين راه‌هايي براي تخفيف وجود دارد؛ يكي از آن راه‌ها اين است كه اگر مجرم از گودال سنگسار گريخت، تعقيب آن حرام است و نيز اگر حاكم شرع احساس كرد اجراي حكم به اين شيوه مشكلاتي دارد، مي‌تواند به نحو ديگري اجراي حد كند.

اما آيت‌الله علوي‌گرگاني معتقد است: در صورتي كه حاكم شرع تشخيص دهد كه اجراي اين حكم موجب وهن اسلام و بي‌احترامي به آن است و موجب ضرر به اصل دين است، مي‌تواند آن را تغيير دهد، اما اصل حكم سنگسار در فقه اسلام ثابت است، حتي اگر به‌طور صريح در قرآن ذكر نشده باشد و اصل اين حكم تغييرناپذير است.

آيت‌الله موسوي‌اردبيلي نيز توضيح داد: مجازات رجم يا سنگسار قابل تغيير نيست، ولي اگر اجراي آن برخلاف مصالح اسلام و مسلمين باشد فقيه جامع‌الشرايط مي‌تواند آن را اجرا نكند.

و بالاخره آيت‌الله حسيني‌زنجاني در اين باره گفت: چنانچه به نظر فقيه جامع‌الشرايط اجراي حكمي در جامعه به دليل آماده نبودن فكري عموم مردم موجب سستي در اعتقاد و اصل اسلام مي‌شود، در اين صورت حفظ اسلام اهم است و اجراي حكم بايد تا استحكام عقايد مسكوت بماند.

منبع : http://www.jamejamonline.ir/papertext.aspx?newsnum=100809044949

و حال نظر بنده حقیر:

بنده با نظر آیت الله جعفر سبحانی موافقم چون شرایط خاص خودشو داره

چندتا از شرایط که بنده حقیر از آن اطلاع دارم:

دین اسلام روی جامعه بسیار حساس است و گناه ها هم تا زمانی که به جامعه کشیده نشه به لحاظ اجرای حد مشکلی نداره و خدا میداند بنده خطاکار و قیامت  اما اگر گناه ها به جامعه کشیده بشه نیاز به اجرای حد داره تا جلوی اتفاقات بعدی گرفته بشه برای مثال اگر در خانه خود شراب بخوری تو میدانی و خدای خود و آخرت حال اگر همین شراب رو در وسط خیابان بخوری دیگر چاردیواری اختیاری نیست و موضوع اجتماعی شده حد آن 80ضربه شلاق میشود موضوع سنگسار هم همین است برای سنگسار باید 4نفر شاهد با چشم خود دیده باشند که ثریا!!! مشغول زنا است تازه! باید مو به مو شرایط رو توضیح بدین که بله من دیدم ثریا اول مانتوشو درآورد بد ... حال فکر کنید نفر دوم بیاد بگه اول روسری رو درآورد بعد شلوارشو بعد مانتوشو ... حال به دلیل تناقض در گفته هایشان و شهادت دروغ باید مجازات شوند وحال اگر حرف این چهار نفر با هم یک مطلب رو گفته باشند در آنصورت حکم سنگسار جاری میشود خوب طبیعیست اگر این چهار نفر دیده باشند موضوع اجتماعی شده و به اعتقاد بنده این حکم حقش است به دلیل اجتماعی شدن

نظر شما چیست؟


نظرات شما عزیزان:

smartgirl
ساعت15:09---24 شهريور 1392
من نظرخاصی ندارم

قبيله منتظر
ساعت2:10---25 فروردين 1391
دانلودسخنراني استاد رائفي پور
18/17/16 فروردين 91
جلسه اول دوم سوم
با موضوع بصيرت فاطمي
با لينك مستقيم
بوى عطرياس داردجمعه ها،
وعده ديدار داردجمعه ها
جمعه ها بر عاشقان آيينه است،
وعده گاه عاشقان آدينه است
جمعه ها دل ياد دلبر میكند
نغمه يابن الحسن(عج) سر ميكند.
الهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم
يا علي
التماس دعا
...


ایران
ساعت20:21---23 فروردين 1391
به نام اهورا مزدا.درود بر شما من هم با شما هم اندیشه ام.خواستار داد و ستد پیوند با شما هستم.جاودان ایران


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:سنگسار,ثریا,زنا,حد,شرع,اسلام,حکم,احکام,دادگاه,قضاوت, ] [ 19:12 ] [ فرامرز ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1394
مهر 1392 تير 1392 فروردين 1391 آذر 1390 آبان 1390 مهر 1390 شهريور 1390
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1